Onze algemene voorwaarden

  • Artikel 1: Medisch


    • Voor verblijf in ons hotel dient uw hond volledig ingeënt te zijn. U dient het volledig ingevuld inentingsboekje steeds weer mee te brengen als u uw hond komt brengen. Deze moeten wij kunnen tonen bij eventuele controle. Zonder inentingsboekje kan uw hond dus niet in hotel genomen worden. Als bij het brengen van uw hond blijkt dat uw hond niet juist gevaccineerd is, mogen wij uw hond onder geen enkele voorwaarde aannemen.  
    • Voor ons hotel gelden de volgende verplichte inentingen: Parvo, Hondenziekte, Leverziekte, Leptospirose (ziekte van Weil) en Kennelhoest. De enting moet minimaal 7 dagen oud zijn. De kennelhoest neusenting werkt na 72 uur.
    • Op deze entingen wordt het dierenpaspoort gecontroleerd: Parvovirus: Deze enting is 3 jaar geldig; Leverziekte (H.C.C.): Deze enting is 3 jaar geldig ; Hondenziekte: Deze enting is 3 jaar geldig ; Kennelhoest (KC, Neusenting): Deze enting is 1 jaar geldig ;Ziekte van Weil: Deze enting is 1 jaar geldig
    • Handtekening en stempel dierenarts verplicht!
    • Vaccinatieschema hond (zie te downloaden voorwaarden)
    • Inentingen mogen niet verlopen tijdens het verblijf in ons hotel! De inenting moet tot minimaal 7 dagen na vertrek uit ons hotel geldig zijn.
    • Wanneer d.m.v. titeren bepaald is dat de enting nog voldoende werkzaam is en dit duidelijk in het paspoort vermeld staat, is dit ook voldoende voor verblijf in ons hotel. Dit is een bloedonderzoek waarbij gekeken wordt naar het aantal antistoffen tegen ziekten. Deze titerbepalingen worden in ons hotel geaccepteerd wat betreft het Parvovirus, Leverziekte (H.C.C.) en Hondenziekte. Toch zijn onze gasten verplicht om 1x per jaar ingeënt te zijn tegen de Ziekte van Weil en tegen Kennelhoest (KC, de neusenting).
    • Heeft uw hond deze (jaarlijkse) entingen (deels) niet gehad, dan adviseren wij om contact op te nemen met de dierenarts en kort te sluiten welke entingen er (nog) moeten worden gegeven. Houd er rekening mee, dat uw hond waarschijnlijk 2 entingen, met 3 weken ertussen (booster), moet hebben. Dit is het geval wanneer de laatste enting langer dan 1 jaar geleden is gegeven. De 2e enting moet minimaal 7 dagen voor de eerste hotel dag zijn gegeven. 
    • Te allen tijde zijn de data in het paspoort leidend. Schriftelijke aanvullingen zijn niet afdoende!
    • U verklaart dat uw hond gezond is bij aankomst van het verblijf. Bij twijfel laat u dit bevestigen door uw dierenarts. Honden met besmettelijke aandoeningen zoals bijv kennelhoest, giardia (diarree) kunnen we niet huisvesten. Is uw hond recent ziek geweest dan dient u een gezondheidsverklaring van uw dierenarts te kunnen overhandigen. Blijkt bij aankomst of kort hierna dat er sprake is van luchtwegklachten of diarree klachten dan kunnen we uw kameraad niet aannemen of dient hij direct opgehaald te worden. 
    • Voor verblijf in ons hotel dient u hond ontvlood en ontwormd te zijn. Dit dient minimaal 1 week en maximaal 3 maanden voor aankomst gedaan te zijn.  Bewijs hiervan dient in het paspoort toegevoegd te zijn bij aankomst van het verblijf d.m.v. aankoopbon/dierenartsrekening. Een vlooienhalsband is ivm de veiligheid van uw hond niet toegestaan.  
    •  Een chip van uw hond is verplicht voor de legitimatie van uw hond. 
    •  Bij de reservering geeft u eventuele medische aandachtspunten door zodat wij hier tijdens het verblijf van op de hoogte zijn en op kunnen observeren/handelen.  
    • Medicatie (Denk hierbij een tabletten, zalven, druppels, poeders enz) kan door ons ingegeven/toegediend worden wanneer uw hond hier gebruik van maakt, mits dat uw hond dit vrij toelaat. Geef een duidelijk schema mee waarop de naam, dosering, tijd en toedieningswijze op vermeld staan. Wanneer medicatie met vlees of worst ingegeven wordt, dit erbij meegeven. Medicijnen en/of (voedings)supplementen worden alleen toegediend op voorschrift  van de dierenarts, eigenaar, contactpersoon. Voor het toedienen van medicijnen en/of (voedings)supplementen vragen we een kleine vergoeding, zie tarieven.
  • Artikel 2. Huisvesting en voeding

    • Om het sociale gedrag te stimuleren en de honden een echt vakantiegevoel te geven, verblijven de honden in ons hotel in roedels van maximaal 15 honden. U verklaart bij aanvaarding van deze voorwaarden, dat uw hond goed met andere honden om kan gaan en in een roedel kan verblijven .  
    • Het gebruik van correctiemiddelen en fysieke correcties zijn op ons terrein  verboden!! Een dagje spelen/ vakantie moet een leuk uitje zijn voor de hond. Dit kan niet beginnen met een straf, dus zowel bij een kennismaking, dagopvang of voor een vakantie geen slipketting, halti, gentle leader, anti-trektuig, muilkorf enz.
    • Om de rust en stabiliteit in de roedel te kunnen waarborgen worden reuen alleen geaccepteerd wanneer deze gecastreerd zijn.  
    • Een chemische castratie, min 12 weken voor hotelperiode gegeven, is ook afdoende. Een bewijs van chemische castratie dient schriftelijk aangeleverd te worden inclusief duidelijkheid over de geldigheidsduur (half jaar of een jaar).
    •  Voor teven geldt dat wanneer zij tijdens de hotelperiode loops worden , zij opgehaald dienen te worden. Honden worden bij ons niet solitair gehuisvest.  
    • Onze gasten dienen goed zindelijk te zijn, ook wanneer zij in een ruimere huiskamer verblijven. Een reu die binnen markeert wordt niet toegelaten of dient opgehaald te worden als gedrag start tijdens verblijf. Dit ivm het aanstekelijke gedrag hiervan en dat het niet hygiënisch is voor onze andere gasten. 
    • Uw hond krijgt tijdens het verblijf in ons hotel zijn eigen voeding . Geeft u (ruim voldoende!!, dus niet exact per portie verpakt) eten voor uw hond mee, dit is in het belang van uw hond zodat er niet onverhoopt over gegaan moet worden op ander eten (dit geeft vaak onrust en diarree als gevolg). Is uw hond een slechte eter geeft u dan iets vleesblik of iets anders mee wat de eerste dagen evt. door het eten gemengd kan worden. Wilt u hierbij een stevige beker of blik meegeven waar de hoeveelheid duidelijk op vermeld staat ?  
    • Mocht er onverhoopt toch te weinig eten meegegeven blijken te zijn, dan wordt u hiervan op de hoogte gesteld. U kunt dan alsnog eten laten bezorgen/leveren op ons adres. Als laatste optie kan uw hond hier een maaltijd krijgen, hiervoor wordt €2,50 per maaltijd gerekend. 
    • Vers vlees kan hier ingevroren of in de koelkast bewaard worden. Er dient dan wel een bakje meegeven waarin het vlees ontdooit kan worden. Vers vlees dient per portie verpakt te worden of gemakkelijk deelbaar te zijn.  Voorbeeld 1 portie vlees verdelen over de ochtend/avond is geen probleem, maar geen hele rol vlees voor 5 dagen, deze dan zelf thuis al per dag verpakken. Vlees wordt hier niet gekookt/gebakken.
    • De honden krijgen bij ons zo nu en dan wat lekkers. Kan uw hond dit niet verdragen geef dit dan aan. Persoonlijke lekkernijen worden niet individueel verstrekt vanwege de onrust, tenzij alle honden hiervan mee kunnen genieten.
    • Manden en etensbakken hoeft u niet mee te brengen, deze zijn voldoende aanwezig. Deze kunnen anders door andere honden vernield worden. 
  • Artikel 3. Verblijf

    • Het brengen van uw hond kan alleen ’s morgens tussen 10.00u en 11.00u, zodat uw huisdier en de rest van de roedel goed kunnen wennen voordat het nacht is. Halen tussen 9.00 en 10.00 uur of tussen 16.00 en 17.00 uur.  
    • Voor (structurele) dagopvang gelden aangepaste tijden.
    • Het gewenste dagdeel (ochtend of middag) van halen wordt onderling afgestemd. 
    • Afwijkende breng- en haaltijden zijn niet mogelijk om de rust te kunnen garanderen voor onze reeds aanwezige gasten. 
    • Op zondag en feestdagen zijn wij gesloten voor halen en brengen. 
  • Artikel 4. Calamiteiten

    • De eigenaar geeft bij het onderbrengen van zijn/haar hond in ons hotel volmacht aan de hotelhouder om gedurende het verblijf in het hotel naar eer en geweten met betrekking tot en ten aanzien van uw hond te handelen. Bij het optreden van onverwachte medische verwikkelingen zal de hotelhouder in overleg met de aan het hotel verbonden dierenarts en uitsluitend bij uiterste noodzaak tot behandeling van uw hond besluiten. Wanneer er voldoende tijd is voor overleg met de eigenaar zal dit overleg plaatsvinden voor er gehandeld wordt. In acute gevallen geeft u de hotelhouder het recht om te handelen.  
    • Wanneer er zich tijdens het verblijf onverwachtse medische ontwikkelingen zijn, en er wordt in telefonisch overleg met de eigenaar besloten, dat het gewenst is dat een dierenarts een beoordeling geeft maar er is geen sprake van acuut levensgevaar, dan is de aangewezen contactpersoon verantwoordelijk voor vervoer en begeleiding. U dient dit vooraf met uw contactpersoon besproken te hebben. 
    • Wanneer uw hond, op orde van dierenarts, na beoordeling solitair gehuisvest dient te worden, dan dient de hond direct opgehaald te worden.  Specifieke individuele zorg is niet bij het verblijf inbegrepen. 
    • Aansprakelijkheid : Partijen komen overeen, dat de hotelhouder ten opzichte van de eigenaar niet aansprakelijk zal zijn voor schade en/of kosten als gevolg van ziekte, verwonding, vermissing of overlijden van de hond, zulks behoudens in het geval, dat van aantoonbare opzet of grove schuld aan de zijde van de hotelhouder sprake is. 
    • De speelweiden zijn omringd door 2m hoge harmonicagaas hekwerken. De toegangspoorten worden afgesloten wanneer de speelweiden gebruikt worden. Er wordt daarnaast toezicht gehouden wanneer de honden in de speelweiden verblijven. Mocht de hond ondanks deze voorzorgmaatregelingen toch over het hek heen klimmen en op die manier ontsnappen of het gaashekwerk vernielen, dan is dit voor aansprakelijkheid van de eigenaar. Er wordt dan verwacht dat er medewerking door de baas/contactpersoon verleend wordt om de hond weer veilig te stellen. De hond kan dan uiteraard niet opnieuw in ons hotel geplaatst worden en dient direct opgehaald te worden.  
    • Wanneer de hond grof letsel veroorzaakt aan onze verblijven , zoals knagen aan de kozijnen, krabben in beton gestucte muren, vernielen van het gaashekwerk(spoedreparatie vanaf  €350,-) of manden/kussen  
      €50,-), Banken (€150,-) vernielen, wordt de schade verhaald bij de eigenaar van de hotelhond. Kussens en manden kunnen niet uit de huiskamers verwijderd worden voor een hond die vernield omdat anders de overige gasten eveneens niets hebben om heerlijk op te liggen. De kosten van de reparatie/vervanging dienen vóór het ophalen van de hond voldaan te worden. (Mocht u dit willen oppakken met uw verzekering, dient u dit achteraf zelf te regelen. De betaling dient te allen tijde voldaan te zijn vóór het ophalen van uw hond).
    • Schade toegebracht door de hond aan derden, zaken van derden of andere hotelgasten, door welke oorzaak dan ook, is voor rekening van de eigenaar. 
    • De hotelhouder is niet aansprakelijk voor letsel die de hond/eigenaar lijdt , tenzij er sprake is van opzet of grove schuld door het niet nakomen van de hotelvoorwaarden. De eventuele schadevergoeding is beperkt tot een maximaal bedrag van €300,- euro (zegge driehonderd euro). 
  • Artikel 5. Administratief

    • Een reservering is pas akkoord nadat deze door ons per mail of telefonisch bevestigd is en de aanbetaling is ontvangen. Als u een plekje voor uw hond bij ons reserveert gaat u automatisch akkoord met onze voorwaarden. Voor structurele dagopvang zijn aanvullende voorwaarden van toepassing. Deze zijn op te vragen per mail.  
    •  Voor een definitieve reservering dient een aanbetaling van 50% van het totaalbedrag voor het verblijf, overgemaakt te worden. Bij annulering van het verblijf wordt geen restitutie gegeven van de aanbetaling. De aanbetaling wordt in mindering gebracht op het totaalbedrag wat bij ophalen voldaan wordt.  
    • Het resterende bedrag voor het verblijf, dient minimaal 6 weken voor aanvang van deze periode, overgemaakt te worden. Wanneer het resterende bedrag niet 6 weken voor aanvang verblijf, op ons rekeningnummer ontvangen is, sturen we eenmalig een schriftelijke herinnering per mail. Hierin geven we u nog 7 kalenderdagen de tijd om de betaling te voldoen, is het dan nog niet ontvangen zien we de reservering als geannuleerd. Uw plek komt dan vrij voor een andere gast. 
    • U kunt de reservering vooraf schriftelijk wijzigen of annuleren tot maximaal 6 weken voor de gereserveerde periode in tijdvlak (enkele dagen eerder/later), mits dit mogelijk is binnen onze planning. (bij vermindering van verblijfsduur geldt annulering zie art. 5, lid 2). Wanneer er binnen deze periode geannuleerd wordt worden de kosten over de gereserveerde periode volledig doorberekend.
    • Voor de zomervakantie (maanden juli/augustus) kunt u de reservering tot maximaal 3 maanden voor de gereserveerde periode wijzigen in tijdsvlak (enkele dagen eerder/later). In de zomerperiode kan er niet geannuleerd worden, het volledige bedrag wordt dan doorberekend. Dit in verband met de vele aanvragen voor hotel in deze periode en het beperkte aantal plekken die we hebben. De gereserveerde plek wordt dus echt speciaal voor uw hond gereserveerd, anderen moeten we daarvoor “nee” verkopen.  
    • Wordt de hond vóór de vooraf gereserveerde periode opgehaald of later gebracht dan betaald de eigenaar de kosten over de gereserveerde en niet gebruikte periode volledig door.
    • Wanneer tijdens het verblijf blijkt dat uw hond niet aan de hotelvoorwaarden voldoet (ook bij onverwachtse medische ontwikkelingen) en de gereserveerde periode om deze reden afgebroken moet worden, dient wel de complete gereserveerde periode getaald te worden.  
    • Voldoen van de kosten . De eigenaar is gehouden aan de in de hotelovereenkomst vastgelegde kosten voor het hotel. De eigenaar dient aan het hotel de extra hotelkosten (en de eventuele medische behandeling) bij het ophalen van de hond overgemaakt te hebben of ter plekke contant te voldoen. Pinnen is niet mogelijk.
    • De tarieven voor opvang: 
    • Zie de tarieven vermeld op onze website of in de te downloaden algemene voorwaarden onderaan deze pagina
    •  De kosten worden berekend per dag, de dag van halen en van brengen worden beiden meegerekend !
    • Uw hond zal op de tussen de eigenaar en de hotelhouder overeengekomen datum door de eigenaar worden opgehaald. Indien de eigenaar zijn hond niet op de overeengekomen datum heeft opgehaald zonder hier melding van te maken, zullen we contact zoeken. Ingeval de eigenaar gedurende 14 dagen na de eerste aanmaning nalatig blijft in het ophalen van zijn hond, vindt er automatisch eigendomsoverdracht door de hotelhouder plaats. 
    •  Voor verblijf in ons hotel hebben we gegevens nodig van een contactpersoon voor het geval van calamiteiten. Dit kunt u invullen op het klantformulier die te downloaden is via de website. U bent misschien niet altijd goed bereikbaar en ook u kan wat overkomen. U bent verantwoordelijk dat de contactpersoon hiervan op de hoogte is en back up staat als u niet beschikbaar bent.
    • Persoonsgegevens van de eigenaar worden opgenomen in een persoonsregistratie in de zin van de wet persoonsregistraties.
Share by: